O zi cu tenis – o minune

Dupa o asteptare de doi ani (anul trecut fiind prins cu treburi nu am putut ajunge la Open Romania), in sfarsit a venit ziua mult asteptata.
Dimineata m-am trezit cu gandul ca asta va fi o zi senzationala, norii de afara intristandu-ma un pic, dar cu convingerea in suflet ca nici chiar ploaia n-o va putea strica.
Pe drumul pana la arena din Cotroceni nostalgia m-a napadit rememorand zilele de liceu cand ‘chiuleam’ pentru a vedea marii jucatori, cand neavand bani destui pentru bilet cumparam un pachet de tigari cu care il ‘mituiam’ pe soldatul de la o intrare secundara pentru a ajunge langa idolii mei de atunci (lucru de care nu sunt mandru acum).
Iesind la statia de metrou Eroilor, un Soare scapat printre nori m-a intampinat, readucand speranta si bucuria in sufletu-mi indoit.
Ajuns la arena, am inceput sa retraiesc momentele de atunci, remarcand o arena in semiparagina, peste tot o senzatie de neingrijit, departe de grandoarea de altadata simtita la acest turneu. Dar despre astea voi relata intr-un post ulterior cu poze exemplificative.
Odata intrat, m-am dus sus in sectorul C, la locurile unde obisnuiam sa stau candva.
In asteptarea primului meci al zilei, demonstativ, am avut ceva timp sa privesc starea arenei, candva inundata cu flori, acum intr-o stare trista, vopsita doar partial, cu praful de un deget pe scaune, clar nu-mi mai insufla acel sentiment de eveniment important de odinioara.
Ziua de tenis a inceput cu meciul demonstrativ in care i-am vazut pe Ilie Nastase, Cristian Tudor Popescu, Horatiu Malaele si Andrei Pavel.
Ilie Nastase m-a incantat din nou, ce „mana” are si la aceasta varsta, ce jucator mare trebuie sa fi fost la vremea sa, din pacate in antiteza cu omul Nastase care il vad pe la televizor in zilele nostre.
Cristian Tudor Popescu a aratat ca acelasi pasionat al sportului alb, poate uneori prea indarjit fata de miza meciului.
Horatiu Malaele a fost surpriza zilei pentru mine, nu stiam de pasiunea lui pentru tenis, dar am remarcat un mare actor si pe zgura ca si in teatru.
Andrei Pavel mi-a aratat aceiasi pasiune pentru acest sport si m-a facut sa ma gandesc ca poate steaua lui a apus fara a fi luat tot ce ar fi meritat din aceasta lume a performantei.
Meciul a fost in cinstea Maestrului Beligan, despre care tot spre rusinea mea nu stiam ca are aceasta pasiune.
La terminarea acestui meci a inceput prima semifinala la simplu, unde argentinianul Juan Ignacio Chela, favorit 4, a intalnit pe spaniolul Albert Montanes, favorit 1. Meciul a fost unul fara istoric, argentinianul dominandu-l cap-coada, spaniolul nedandu-mi vreun moment impresia ca ar putea castiga.
In a doua semifinala, duelul a fost in totalitate iberic, Marcel Granollers plecand ca favorit in fata compatriotului Pablo Andujar, venit din calificari. Dupa un meci darz de trei seturi, in care pe alocuri Andujar a parut ca nu mai are aer si se prabuseste, acesta a reusit sa produca surpriza si sa se califice in finala, unde clar pleca cu sansa a doua, ceea ce s-a dovedit a fi corect, a doua zi Chela urmand sa se incoroneze castigator al turneului.
Dupa acest meci trebuia sa urmeze finala de dublu, dar a fost amanata deoarece lui Granollers, participant in ambele meciuri, ii trebuia acordat conform regulamentului timp de odihna. Asa ca organizatorii au hotarat ca aceste 90 de minute de pauza sa fie umplute cu un demonstrativ Pavel contra Tecau. Din meci am vazut doar jumatate de ora, deoarece frigul incepuse sa ma ia cu asalt, jumatate de ora care mi-a confirmat ca Pavel va fi ramas ceva timp ultima noastra speranta de a scoate capul in lume la nivel mare.
In loc de concluzie voi aduce aprecierile mele organizatorilor pentru lupta de a reusi sa mentina un turneu de asemenea nivel la noi, intr-o lume a tenisului in care banii invartiti cresc la sume halucinante de la an la an. De partea cealalta, complexul arata deplorabil, toaletele sunt jegoase, peste tot se poate observa cu usurinta lipsa de interes. Din cate stiam complexul apartinea de BNR, iar daca inca apartine ii anunt pe acestia ca este doar o pata pe ceea ce ar fi trebuit sa fie o carte de vizita a lor.
In incheiere ii sfatuiesc pe parinti sa-si duca copii la acest turneu cat mai exista, sa-i apropie de tenis, este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le pot face in educatia micutilor.

Acest articol a fost publicat în Sport și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

